Ninge afara…

De parca ar putea sa ninga in casa… Ba ninge si-n suflet, si-n ganduri si ninge la tamplele parintilor si a buneilor …

Cerne si-n Bucovina mea draga…si-i un ger de crapa pietrele si nici macar cainii nu ies sa-si manance mancarea incalzita… Ieri dimineata termometrul de afara de la casa parinteasca arata -30 de grade iar pe la pranz imi spunea mama ca s-a-ncalzit afara, sunt -24 de grade :))))

Mi-aduc aminte de zapezile copilariei, de mormane de zapada si de suspendarea cursurilor cate-o saptamana… Cand ningea cate 4-5 zile si plugul nu trecea decat pe strazile principale, in rest ne facea tata partie cu lopata …

Mi-aduc aminte cand painea se cocea in casa pentru ca era prea multa zapada sa putem ajunge la Alimentara … cand tata ne facea derdelus din curte pana in strada si ne adunam toti copiii de pe strada si ce veselie era … Cand ne-ntorceam de la scoala si ne trezeam dupa cateva ore in drum spre casa uzi din cap pana in picioare dupa ce tavalisem ghiozdanul la derdelusul de la lac… si ce pedepse ne mai luam…

Mi-aduc aminte cand lacul ingheta si viteji ce eram cu patinele in picioare, reuseam sa cadem putin, asa, pana la genunchi si ajungeam cu pantalonii tabla acasa… cand intr-o dimineata a nins si zapada era pana la geamuri … cand ne ramaneau mainile lipite de clanta usilor si cand faceam pariuri cine are curaj sa-si lipeasca limba de gard🙂

Of, Doamne, unde esti copilarie?
cu zapezile cu tot?
si cu geruri, geruri aspre
si cu vantul cel napraznic?
Ai zburat copilarie,
si cu tine iarna mea,
Cerne’ncet acum si sigur
Troiene in viata mea…
Nu de fulgi de nea si viscol
ci de ganduri si momente
cand ma-ntreb cu intristare:
Unde mi-i copilaria, Doamne? (sa-mi fi revenit inspiratia dupa 1000 de ani in care n-am mai scris mai nimic?)

Sa ninga peste sufletele noastre, sa topim gheata ce-nfloreste acolo, sa fim mai buni, mai albi si mai curati asemeni oamenilor de zapada! Sa fim copii pentru un weekend, sa privim fulgii ce cad si pur si simplu sa ne bucuram de iarna, sa redescoperim copilul din fiecare…
Fi-ti fericiti, oriunde v-ati afla!

Lasă un răspuns

